Ugovorna Privredna Taxi Komora Vojvodine

O NAMA

Osnovni ciljevi komore su zaštita i uređenje taxi delatnosti. Nju sačinjavaju taxi prevoznici (preduzetnici i pravna lica) kao i radio centri koji se bave taxi delatnošću na teritoriji AP Vojvodine.

Potreba za ovakvim vidom okupljanja svih činilaca koji se bave taxi delatnošću proizišla je iz činjenice da se u poslednje vreme javlja sve više subjekata koji se bave taxi prevozom, ali pri tome zaobilaze zakone i propise koji regulišu ovaj vid poslovanja. Stoga će UPTK Vojvodine, u saradnji sa svim organima vlasti, na svim nivoima, koji su relevantni za taxi delatnost, raditi na što boljem zakonskom uređenju taxi prevoza, kao i na sprovođenju zakonske regulative.

Ujedno pozivamo sve prevoznike (preduzetnike i pravna lica), kao i radio centre, da nam se pridruže, kako bi smo zajedničkim radom i razmenom mišljenja i iskustava doprineli razvoju, kvalitetnom uređenju i zaštiti naše delatnosti.

ORGANIZACIJA

Predsednik:
Radenko Vidaković

Podpredsednik:
Aleksandar Golubović

Članovi Upravnog odbora / zamenik (firma):
Miodrag Grandić / Aleksandar Golubović (Crveni Taxi)
Mirko Jahura / Šarac Nenad (MBR Taxi)
Zoran Vasić / Miroslav Lemić (NAŠ Taxi)
Veljko Đuraković / Marko Kuljić (VIP Taxi)
Jovica Kličković / Nenad Vranešević (PAN Taxi)
Miodrag Šarović / Nebojša Panić (MAXI NOVOSAĐANI Taxi)

Kontaktirajte nas:

Ugovorna Privredna Taxi Komora Vojvodine

Narodnog Fronta 11
Novi Sad
Telefon: +381 (0)60 402 302 0
E-mail: taxikomoravojvodine@gmail.com

Primarni problemi

Problemi u taksi prevozu u Novom Sadu i na području AP Vojvodine.

1) U Novom Sadu taksi prevoz je organizovan tako da ima približno jednak broj taksi preduzetnika s jedne strane, i taksi vozača zaposlenih u doo-ima sa druge strane. Prilikom kontrole taksista na ulici, inspekcija ne sprovodi dosledno Zakon o taksi prevozu, odnosno ne oduzima vozila i ne kažnjava odgovorna lica koja krovnu oznaku daju preduzetnicima ili doo-ima u okviru svoje firme, koji nemaju taksi dozvolu za obavljanje taksi prevoza izdatu od strane grada. Pri tom posebno naglašavam da veliki broj taksi vozača koji rentiraju vozila nemaju odgovarajuću taksi dozvolu i ugovor o radu, odnosno M-1 obrazac, a ima i firmi – udruženja čiji dispečerski centri ne poseduju odgovarajuće odobrenje za bavljenje taksi prevozom. Mislim da bi kažnjavanje firme, odnosno odgovornog lica u firmi koja daje taksi table i vozila takvim ljudima u velikoj meri rešilo ovaj problem. Takođe napominjem da komunalna policija u Novom Sadu, na osnovu važećeg Zakona, ne koristi svoja ovlašćenja, a moram naglasiti i da većina „nelegalnih“ taksista radi noću, kada je kontrola slabija.
Još jedan problem su i taksi stajališta kod Železničke stanice, bolnice i u centru grada, gde stoje samostalni taksisti (nisu ni u jednom udruženju), tzv. „kockice“, koji svoje usluge naplaćuju enormno visokim iznosima, izdaju lažne račune i time nanose štetu gradu Novom Sadu i taksistima koji pošteno rade svoj posao. Napominjem da je ovaj problem više puta predočen saobraćajnoj inspekciji, koja po novom Zakonu ima i mogućnost korišćenja „insajdera“ prilikom sprovođenja kontrole taksi prevoza.
Na osnovu podataka od prošle godine, bilo je oko 300 vozila sa TX registarskim tablicama, a bez važećeg inspekcijskog rešenja, a skoro 1000 vozila nema plaćena taksi stajališta, a ista koriste. Dana 02. oktobra 2018. godine bilo je izdato 1586 taksi legitimacija vozila, a 1226 izdatih taksi legitimacija vozača, što potvrđuje da razlika (360 vozača) radi „na crno“.

2) Opšte poznata je činjenica da sva okolna mesta i sela imaju linijski prevoz do i od Novog Sada, što nije u skladu sa Zakonom. Vozila koja to obavljaju su sa ili bez TX tablica, a za Beograd su to uglavnom multiple sa 6 mesta, bez TX tablica.

3) Na internetu, u telefonoteci, u poštanske sandučiće se ubacuju razni oglasi i reklame kojima se nudi prevoz putnika na raznim destinacijama, i to vrše lica koja nisu registrovana za taj vid prevoza i ne plaćaju državi nikakav porez.

4) U novom Zakonu o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, član 87b, stav 2, glasi: „da ima zvanje vozača putničkog automobila trećeg stepena stručne spreme ili zvanje vozača autobusa i teretnog motornog vozila četvrtog stepena stručne spreme ili zvanje tehničara drumskog saobraćaja ili zvanje vozača specijaliste petog stepena stručne spreme.“ Predlažem da se izmeni i da glasi: „da ima minimalno 3. stepen obrazovanja i 5 godina vozačkog iskustva, ili završenu srednju saobraćajnu školu.“


© Copyright by WDP 2019